آمریکا با رأی ایران از اجلاس فرماندهان نیروی دریایی اقیانوس هند کنار گذاشته شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریا فرصتی برای پیشرفت، توسعه پایدار و افزایش ثروت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در تجمع عظیم انقلابیون جوان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان  گفت: ۹۳ درصد صادرات و ۸۳ درصد واردات و تمام صادرات نفت  کشور ازمرزهای دریایی انجام می‌شود.

وی افزود: دریا بزرگترین منبع تامین مواد خام و مواد غذایی است و ارزانترین روش حمل و نقل کالا در مقادیر بالا است.

خانزادی افزود: ایران با 12 کشور مرز دریایی دارد و استفاده از این فرصت ابعاد مختلفی  سیاسی، فرهنگی و امنیتی دریا دارد که برخی از آن ها حفاظت از منافع کشور، اعمال قدرت ، پشتیبانی از سیاست‌های کلان ملی، توسعه روابط و انتقال فرهنگ ، فراهم سازی بستر تولیدات بخشی از آنان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وی افزود:  ۵۸ ناوگروه نیروی دریایی به صورت شبانه روزی در خلیج عدن حضور دارند واز امنیت دریایی کشورمان  دفاع میکنند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی پس از انقلاب اسلامی با حضور فعال در مرز آبی دست آمریکا در منطقه را کوتاه کرده و آنها همچنان به دنبال فرصت برای برهم زنی منطقه هستند که با هوشیاری و اتحاد کشورهای همسایه  میتوان با آن مقابله کرد.

وی افزود: خود کفایی در ساخت زیر دریایی ها و تجهیزات مورد نیاز این نیرو امروزه به دست جوانان این مرز و بوم انجام شده است.

وی بیان داشت: در 3 دوره اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند، آمریکایی‌ها با رأی ایران از عضویت در این اجلاس کنار گذاشته شدند و این نشان می‌دهد وقتی با اقتدار وارد شویم می‌توانیم تهدیدهایی که دشمنان می‌خواهند به ما تحمیل کنند را مهار کنیم.