آزمایشگاه فضایی چین با دو سرنشین راهی فضا شد

پکن - ایرنا - دانشمندان چینی لحظاتی پیش دو فضانورد خود را همراه با آزمایشگاه فضایی «تیان گونگ ۲» روانه فضا کردند.

 

به گزارش ایرنا، این آزمایشگاه فضایی که پرتاب آن راس ساعت 22:4 دقیقه به وقت محلی انجام شد از صحرای «گبی» و با یک راکت مدل «لانگ مارچ ۲ اف» صورت گرفته است.
«وو پینگ» سخنگوی پروژه فضانوردی سرنشین دار چین بعد از این پرتاب اعلام کرد که دو فضانورد یاد شده به مدت یک ماه در این آزمایشگاه بسر خواهند برد.
بر اساس اعلام برنامه ریزان و دانشمندان چینی، این طولانی ترین ماموریت فضایی این کشور تا به امروز محسوب می شود.
گزارش ها حاکی است که ماموریت فضایی این دو فضانورد دو برابر دوره قبلی است که ۱۵ روز طول کشید و آنها در این یک ماه در اتاقک آزمایشگاه فضایی معلق خواهند بود و به همین دلیل امکان زندگی طولانی مدت برای فضانوردان وجود ندارد.
«جو سونگ پینگ» طراح ارشد این آزمایشگاه در سخنانی که تارنمای «یی سی» آن را منتشر کرده، اعلام کرد: در طراحی اتاقک آزمایشگاه به وجود نور توجه ویژه ای شده و با بهره گیری از سیستم نورپردازی مناسب تلاش شده فضانوردان احساس اضطراب کمتری داشته باشند و بتوانند زندگی و کار خود را به شکلی مطلوب دنبال کنند.
او گفت که محیط داخل آزمایشگاه برای کار و زندگی فضانوردان بسیار مناسب است و با دارا بودن میز و لوازم مورد نیاز، آنها می توانند در این مدت یادداشت برداری کرده و برخی آزمایش های فضایی را هم انجام دهند.
همچنین اعلام شده که آزمایشگاه به سیستم بلوتوث مجهز است و وقتی فضانوردان گوشی های بی سیم را مورد استفاده قرار دهند می توانند با مرکز فضایی چین در روی زمین مکالمه کنند.
در واقع این آزمایشگاه یک ایستگاه فضایی موقت برای زندگی فضانوردان است و آنها این بار بررسی خواهند کرد که با ایجاد یک ایستگاه فضایی دائمی، فضانوردان قادر به زندگی در فضا برای چندین ماه باشند.
کارشناسان هوا فضای چین معتقدند که این آزمایش یکی از گام های بسیار مهم این کشور برای ایجاد ایستگاه دائمی فضایی برای سال 2022 محسوب می شود.

کشته شدن فرمانده گردان نیروهای واکنش سریع عربستان در جیزان

تهران-ایرنا- منابع نظامی یمن امروز / پنج شنبه/ از کشته شدن فرمانده گردان نیروهای واکنش سریع عربستان به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان جیزان در جنوب عربستان خبر دادند.

 

شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی یمنی گزارش داد که این فرمانده که «عبد الله دحوان المرادی» نام داشت از سوی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری متواری یمن به عنوان فرمانده نیروهای نظامی تعیین شده بود و نظامیان تحت امر وی بودند که در حمله موشکی ارتش یمن در شرق منطقه صرواح کشته شد.
نیروهای ارتش یمن ، خودروی نظامی حامل فرمانده گردان نیروهای واکنش سریع عربستان را با یک موشک ضد زره در منطقه «الدخان» در جیزان عربستان هدف قرار دادند.
نیروهای ارتش یمن همچنین دو پایگاه نظامی «المقتل» و «المعنق» در منطقه الخوبه در جیزان را گلوله باران کردند.
در همین حال، یک منبع نظامی دیگر گزارش داد که یکی از فرماندهان ائتلاف سعودی در حملات موشکی نیروهای ارتش یمن در استان مارب در شرق این کشور کشته شد.
به گفته این منبع آگاه، پنج تن از همراهان این فرمانده نیز در جریان این حمله کشته شدند.
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن ساعاتی پیش محل تجمع نظامیان ائتلاف سعودی در شرق منطقه صرواح را با موشک زلزال 2 هدف قرار داد و تاکید کرد که موشک دقیقا به هدف اصابت کرده است.
یگان توپخانه ای ارتش یمن نیز مواضع ائتلاف سعودی را در مزارع «آل حجلان» و«وادی الرمضه» در همین منطقه هدف قرار داده بود.
نیروهای ارتش یمن در واکنش به حملات همه جانبه عربستان و ائتلافش به مناطق مختلف یمن، مواضع نظامی عربستان را در یمن و مناطق مرزی هدف قرار می دهد.
بیش از 18 ماه از حمله همه جانبه عربستان به یمن می گذرد؛ در این مدت نه تنها عربستان نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد، بلکه خسارت های انسانی، مالی و نظامی بسیاری متحمل شده است. همچنین در جریان این جنگ هزاران یمنی کشته، زخمی و آواره شدند.

روزنامه نگار عراقی: به هشت دلیل سقوط رژیم سعودی نزدیک است

بغداد- ایرنا- موضوع فروپاشی نظام سیاسی در عربستان، از موضوعاتی است که در عراق بطور جدی در باره آن بحث و جدل هایی وجود دارد و حالا یک روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی عراق، هشت رویداد بین المللی و منطقه ای را از نشانه های جدی نزدیک شدن زمان فروپاشی رژیم پادشاهی عربستان سعودی بر شمرده است.

 

به گزارش ایرنا، دکتر 'عبدالخالق حسین' در مقاله ای که در سایت خبری 'دولت قانون' نزدیک به 'نوری المالکی' نخست وزیر سابق عراق منتشر شده، افزوده است: هشت رویداد منطقه ای و بین المللی نشانه های نزدیک شدن فروپاشی رژیم پادشاهی عربستان سعودی را جدی کرده است.
این تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار عراقی این هشت رویداد مهم را به شرح زیر بیان کرده است:
1- توافق آمریکا و روسیه در خصوص پایان تروریسم در سوریه و ماندن بشار اسد در قدرت که این اتفاق بر خلاف طرح عربستان برای کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت به هر قیمت ممکن است
2- مصوبه اخیر کنگره ملی آمریکا مبنی بر پیگرد قضایی رژیم عربستان سعودی به خاطر مشارکت در حادثه 11 سپتامبر که اغلب تروریست ها را اتباع عربستانی تشکیل می دادند و همچنین خودکفایی آمریکا در زمینه انرژی و دستیابی به انرژی های جایگزین که از اعتماد واشنگتن بر نفت عربستان می کاهد و شاید در آینده آمریکا خود بزرگترین صادرکننده نفت شود
3- حمایت آمریکا از عراق در نابودی تروریسمی که مورد حمایت عربستان، قطر و ترکیه است
4- نزدیکی بین ایران و آمریکا در توافقنامه هسته ای و برداشتن مجازات های اقتصادی از جمهوری اسلامی ایران مساله ای که باعث جنون ریاض شده است
5- نزدیکی ترکیه و روسیه در مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه
6- نزدیکی آنکارا و دمشق و همکاری در نابودی تروریسم در سوریه که بیش از پیش باعث انزوای عربستان می شود
7- کنفرانس اهل سنت در گروزنی چچنستان در ماه اوت گذشته که از نگاه برخی رسانه ها به معنی سلب مرجعیت اهل سنت از عربستان و انزوای بیشتر ریاض در جهان اسلام و تثبیت اتهام تروریسم علیه اندیشه وهابیت است و حضور هیات عالی الازهر در این کنفرانس، وجود بحران جدی بین مصر و عربستان را آشکار کرد و ائتلاف بین پوتین و السیسی چنان بر عربستان گران آمد که آن را به باد دشنام گرفت
8- کسری مالی بیش از 88 میلیارد دلاری برای اولین بار در بودجه امسال عربستان سعودی که ناشی از حیف و میل دارایی های عمومی عربستان در حمایت از گروه های تروریستی و جنگ های بیهوده علیه کشورهای اسلامی و کاهش جهانی قیمت نفت در نتیجه فروش بی رویه نفت توسط ریاض بوده است.
دکتر عبدالخالق حسین در ادامه نوشته است که عربستان سعودی این روزها ضربات سیاسی و نظامی یکی پس از دیگری گاه از سوریه یا یمن یا عراق یا لیبی و یا ایران دریافت می کند و آخرین مورد آن کنفرانس گروزنی روسیه و مصر بود که رهبری جهان اسلام را از ریاض گرفت.
به نوشته این تحلیلگر سیاسی، بر اثر رویدادهای اخیر، شاید در کوتاه مدت فروپاشی رژیم پادشاهی عربستان سعودی اتفاق نیفتد، اما در میان مدت این اتفاق قابل پیش بینی است، به ویژه که آمریکا به تدریج حمایت خود را از این رژیم برمی دارد، همان طور که پیشتر برای رژیم شاه ایران و سپس صدام و نوریگا و دیگران اتفاق افتاد.
در حال حاضر دولت سعودی نه تنها با بسیاری از دولت های منطقه وارد چالش های سیاسی و امنیتی شده، بلکه به رغم تلاش های بغداد برای از سر گیری یک روابط عادی و بی تنش، با این کشور نیز بطور مستمر درگیر می شود، به طوری که با مداخلات بی وقفه در امور داخلی این کشور، باعث شد که بغداد اواخر ماه میلادی گذشته، خواستار اخراج ثامر السبهان سفیر سعودی در عراق شود.

فرصتی ارزشمند برای بیان مواضع دانشجویی

مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در 12 تیرماه سال جاری، بر لزوم حضور دانشجویان در تریبون ها تاکید فرمودند.
فرصتی ارزشمند برای بیان مواضع دانشجوییبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رهبر معظم انقلاب همواره به حضور موثر جوانان بویژه دانشجویان در جنبه های گوناگون اداره کشور تاکید داشته اند. از جمله ایشان با استقبال از بیان مواضع تشکل های مختلف دانشجویی درباره رویدادهای مختلف کشور، نماز جمعه را یکی از مراکزی دانسته اند که می تواند فرصت مناسبی برای انتقال دیدگاهها و مواضع دانشجویان به مردم و مسئولان کشور باشد.
 
در همین ارتباط، مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در 12 تیرماه سال جاری، بر لزوم حضور دانشجویان در تریبون ها تاکید فرمودند. ایشان "اطلاعات دقیق و صحیح، مستدل بودن و به هنگام بودن" را از الزامات موضع گیری تشکل های دانشجویی برشمرده و فرمودند: «تحلیلتان را مردم بدانند، منعکس کنید. همین نشریّات دانشجویی چیز خوبی است؛ البتّه به شرطی که با این گرایشی که این آقای رئیس عزیز تشکیلات بیان کردند، وفادار بمانند و این استدلالهای انقلابی شما را منتشر بکنند تا مردم اینها را بخوانند؛ یعنی واقعاً تحلیلهای دانشجویی تحلیلهایی باشد که مردم مطّلع بشوند. خب، یکی از کارهای آسان به نظر من این است که در سخنرانی‌های قبل از خطبه‌های نمازجمعه یک برنامه‌ریزی بکنند، دانشجوهایی که اهل حرف زدن هستند، از طرف جمع پشتیبانی بشوند، کمک بشوند، متنهای خوبی تهیّه کنند، بروند در نماز جمعه [بخوانند]. مثلاً قبل از خطبه‌های نمازجمعه -که حالا مسئولین میروند و صحبت میکنند- یک فصلی هم برای دانشجوها گذاشته بشود. فرض کنید نماز جمعه‌ی یک شهری مثل تهران، مثل اصفهان، مثل مشهد، مثل تبریز، جای کوچکی نیست؛ یک دانشجو برود آنجا حرف بزند، یک عالَم مطلب بیان میکند؛ اینها چیزهای باارزشی است؛ یا مثلاً فرض کنید [نمازجمعه‌ی] تهران. دشمن هم بداند تحلیل شما را؛ یعنی وقتی‌که شما تحلیل کردید حادثه را، موضع‌گیری کردید، اعلام موضع کردید، دشمن هم مطّلع بشود؛ و مطّلع میشود، او زودتر از بعضی از دوستان مطّلع میشود.منطقی و مستدل [هم] باشد؛ این حضور فکری است.»
 
یکی از جدی ترین مطالبات رهبر انقلاب در این دیدار، ایجاد بستری برای سخنرانی دانشجویان است که از آن به عنوان یک «حضور فکری» یاد کردند. در واقع می‌توان گفت این بار رهبری معظم انقلاب میدان جدی تری را پیش روی دانشجویان قرار دادند؛ تریبون نماز جمعه محل حضور اقشار مختلف جامعه اعم از خواص و عوام است و به طور مستقیم می توان خواسته‌ها را از مسئولان مطالبه کرد و در مورد موضوعات مختلف موضع گیری داشت.
 
در سنوات گذشته، تشکل های سیاسی از جمله تشکل های دانشجویی حضورهای متفاوتی در نمازهای جمعه داشتند. مثل انتشار نشریه بین مردم، ارائه فایل‌های صوتی و نرم افزاری و همچنین در شرایط ملی و خاص اقدام به تجمع و راهپیمایی ها نیز در آن صورت می گرفت. دانشجویان در این قالب‌ها که اکثرا به صورت غیررسمی و خودجوش بوده است، اما تا پیش از این پیشنهاد اخیر مقام معظم رهبری، از تریبون نماز جمعه برای بیان دیدگاه های تشکل های دانشجویی استفاده نشده بود.
 
پس از دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان، در استان های کشور برنامه هایی برای سخنرانی دانشجویان و اعلام مواضع در نماز جمعه تدارک دیده شده است و دانشجویان در تریبون های نماز جمعه در شهرهای مختلف فرصت سخنرانی و اعلام موضع داشته اند که انتظار می رود در روزها و هفته های آتی نیز فرصت مشارکت سیاسی و بیان مواضع برای این قشر از جوانان فراهم شود.

استقرار سامانه موشکی "اس-200" در جنوب سوریه

ارتش سوریه و حزب الله لبنان نشان دادند که هر حمله هوایی دیگر به سوریه به خصوص جبهه جنوبی، سرنوشتی دردناک خواهد داشت.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه پیشروی های بسیار خوبی در دو ماه گذشته داشته اند و این موضوع حامیان تکفیری ها را به شدت نگران کرده است.

**بمباران سوریه با هدف حمایت از تروریست های تکفیری

یکی از حامیان تکفیری ها اسرائیل است که هر زمان که شرایط را برای تروریست ها سخت می بیند، با حمله هوایی از تروریست ها پشتیبانی می کند.

در سال های گذشته نیز شاهد بودیم که جنگنده های اسرائیلی برای حمایت از تکفیری ها حملاتی را به "مرکز تحقیقات نظامی ریف دمشق"، "بخش صادرات و واردات فرودگاه پایتخت"، "کوه های هرمون"، "جرمانا" و ... را بمباران کرده است.

 

استقرار سامانه موشکی


اما پرواز جنگنده های اسرائیلی در یک هفته گذشته در جبهه جنوبی سوریه بیشتر شده و همین موضوع موجب استقرار سامانه های دفاع موشکی "اس-200" در این منطقه شده است.

در دو روز گذشته که حملات جنگنده های اسرائیلی برای حمایت از تروریست های جبهه النصره و احرار الشام و جیش الاسلام به جنوب سوریه انجام شده، ارتش سوریه موفق شده دست کم 2 جنگنده و پهپاد رژیم صهیونیستی را سرنگون کند.

ارتش سوریه اخیرا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های اسرائیلی به مرکز نظامی ارتش سوریه در حومه قنیطره یک بامداد روز 13 سپتامبر 2016 تجاوز کردند که سامانه دفاع هوایی ما به مقابله با آن برخاست و یک جنگنده را در جنوب غرب قنیطره هدف قرار داد.

در بیانیه ارتش سوریه همچنین به سرنگونی یک پهپاد رژیم صهیونیستی در غرب سعسع (در جنوب غرب دمشق) نیز اشاره شده است.  این اقدامات رژیم صهیونیستی در چارچوب حمایت این رژیم از گروه‌های تروریستی و تلاشی مذبوحانه برای بالا بردن روحیه درهم شکسته این گروه‌های تروریستی پس از شکست مفتضحانه آن‌ها و متحمل شدن تلفات و خسارات سنگین تروریست‌هاست.

روزنامه اسرائیلی معاریو درباره حملات موفق پدافندی ارتش سوریه به جنگنده های اسرائیلی می گوید:  شلیک موشک‌های سوری به سمت هواپیماهای اسرائیلی به مفهوم تحول اساسی در واکنش ارتش سوریه است.


این روزنامه افزود: ارتش سوریه پیام قاطع و روشنی به فرماندهی بخش شمالی ارتش اسرائیل فرستاده است مبنی بر اینکه در برابر نقض حریم سوریه بیکار نخواهد نشست.
 
**واکنش قاطعانه ارتش سوریه به تجاوز اسرائیل

تحلیلگران نظامی معتقدند که ارتش سوریه به دنبال آن است تا واکنش های قاطعانه ای را به پرواز جنگنده های صهیونیست در جبهه جنوبی ("قنیطره-درعا-ریف دمشق-سویدا") بدهد و حمله موشکی اخیر هم حرکتی در این راستا بوده است.

"عبدالباری عطوان" تحلیل نویس مشهور عرب در مقاله‌ای در روزنامه رای الیوم نوشت: در بحبوحه مشغول بودن رسانه‌های جهانی و عربی به آغاز آتش بس در سوریه و پایدار ماندن این آتش بس برای حدود ۲۴ ساعت و اینکه سوری‌ها برای نخستین بار از چند سال قبل طعم خواب عمیق را چشیدند ،  فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد که پایگاه‌های نظامی در حومه قنیطره مورد تجاوز اسرائیل قرار گرفته و پدافند هوایی جنگنده اسرائیلی را در جنوب غرب "قنیطره" و یک پهپاد جاسوسی را در غرب  "سعسع" سرنگون کرده است.

وی افزود: مخالفان دولت سوریه نه بیشترشان و یا برخی از آنها از بمباران جنگنده‌های اسرائیلی در عمق سوریه خوشحال بودند و مساله قطعی این است که آنها با شلیک سه موشک سام ۲۰۰ به جنگنده‌های اسرائیلی در منطقه قنیطره و سرنگون کردن دو فروند از آنها غافلگیر شدند.


عطواری تصریح کرد: سوالی که اینجا خود را مطرح می‌کند این است که چه دلایلی نظام سوریه را واداشت تا به صورت غافلگیرانه به حملات اسرائیل پاسخ دهد. در پاسخ به سوال نخست می‌توان گفت که اسرائیلی‌ها از توافق آتش بس که میان روسیه و آمریکا صورت گرفت و به نفع نظام سوریه تمام شد ناخرسند بودند و نسبت به این توافق احساس نگرانی می‌کردند و اسرائیلی‌ها تلاش کردند تا با این حملات  "دمشق" را در تنگنا قرار دهند و مطمئن بودند که ارتش سوریه هیچ پاسخی همانند دفعات قبل نمی‌دهد؛ اما  ارتش سوریه به حرکت تجاوزکارانه اسرائیل پاسخ داد. آنچه که می‌توان گفت  این است که رئیس جمهور سوریه این پیام واضح و بدون ابهام را به اسرائیل داد که ما اینجا هستیم ، قدرتمندیم و بلندی جولان را فراموش نکردیم و زمان تغییر کرده است و ما در مقابل حملات شما در آینده سکوت نخواهیم کرد و زمان مناسب برای پاسخ فرا رسیده است.

البته این پایان کار نیست و ارتش سوریه سامانه "اس-200" را در جبهه جنوبی مستقر کرده و تصاویری از آن توسط برخی رسانه های مقاومت از جمله "اعلام الحربی" و "المنار" منتشر شده است. سایت شبکه المنار گزارش داد ارتش سوریه سامانه موشکی پدافندی "اس-200" را در جنوب این کشور مستقر کرده است.

استقرار سامانه موشکی

استقرار سامانه موشکی


پاسخ پدافندی ارتش سوریه یک پیام آشکار برای آمریکا و اسرائیل دارد. سخن مهم سید حسن نصرالله ؛ راهبرد مقاومت این است که همزمان هم با تکفیری ها مبارزه کند و ضمنا تحرکات اسرائیل را هم رصد و به آن پاسخ دهد.

ارتش سوریه و حزب الله لبنان نشان دادند که هر حمله هوایی دیگر به سوریه  و به خصوص جبهه جنوبی سرنوشتی دردناک خواهد داشت و خسارات سنگینی را به اسرائیل وارد خواهد آورد.

با توجه به این که رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را متوجه می شود، لذا ممکن است حملات ایذایی جنگنده های ارتش اسرائیل با حضور سامانه موشکی  "اس-200" در جنوب سوریه قطع شود یا دست کم کاهش محسوسی داشته باشد.

رأی کمیته سیاست خارجی مجلس آمریکا به ممنوعیت انتقال پول نقد به ایران

کمیته سیاست خارجی آمریکا به طرح پیشنهادی رئیس این نهاد برای ممنوع شدن انتقال مجدد پول نقد به ایران تحت هر شرایطی، رأی مثبت داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه تشکیل جلسه داد تا طرحی را که هدف از آن جلوگیری از پرداخت‌های نقدی به ایران در آینده اعلام شده، بررسی کند.

این طرح را «اد رویس» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که ریاست کمیته امور خارجی را هم بر عهده دارد، پس از آن ارائه کرد که مشخص شد واشینگتن در فرآیند تبادل زندانیان با ایران، 1.7 میلیارد دلار مربوط به یک پرونده قضایی میان دو کشور را به صورت نقدی به تهران پرداخت کرده است.

نمایندگان جمهوری‌خواه با هدف تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا، این اقدام را «باج‌دهی» به ایران توصیف کرده و قصد دارند با تصویب قوانین جدید از پرداخت نقدی یا تسویه بدهی‌های واشینگتن به تهران بدون نظارت کنگره، جلوگیری کنند.

در بخشی از طرح شماره 5931، موسوم به «قانون جلوگیری از باج‌دهی به ایران در آینده»، عنوان شده است که از این پس هرگونه پرداخت به ایران در ارتباط با دعاوی قضایی میان دو کشور، باید «به صورت مورد به مورد و بر اساس مجوز مشخصی که از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری صادر شده» انجام گیرد.

علاوه بر این، دولت باید فهرستی از پرداخت‌های انجام‌شده به ایران و همچنین مجموعه دعاوی ایران علیه آمریکا و ارزش تخمینی هریک از آن‌ها را به کنگره ارائه کند.

از این پس هم هرگونه پرداخت به ایران باید دستکم از 30 روز قبل به اطلاع کنگره برسد.

طرح مشابهی هم در سنای آمریکا در دست بررسی است که مفاد آن سخت‌گیرانه‌تر از طرح ارائه شده در مجلس نمایندگان است.

هریک از این طرح‌ها باید پیش از ارائه در صحن اصلی، در کمیته‌های مربوطه بررسی و تصویب شوند.

در ابتدای جلسه، اد رویس گفت از نظر وی، دادن 1.7 میلیارد دلار پول به ایران، نوعی پرداخت باج بوده است.

رویس از روش دولت اوباما برای ارسال 1.7 میلیارد دلار اسکناس به صورت دلار و یورو در قالب محموله‌های 2 هواپیمای باری هم به شدت انتقاد کرد.

استدلال اد رویس این بود که دولت اوباما باید برای پرداخت این پول، مجوز می‌گرفت و پس از آن، به راحتی و همانند مورد پرداخت 8.3 میلیون دلار پول آب سنگین ایران، می‌توانست از طریق نظام مالی بین‌المللی، به ایرانیان پول بدهد.

نشانه های مرگبار بدن را جدی بگیریم

 

برخی بیماری‌ها با نشانه‌هایی بر روی بدن نمایان می‌شوند و شناخت علائم آنها به تشخیص سریع بیماری و درمان آن کمک شایانی می‌کند.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تناسب اندام برای برخی از افراد تنها به لحاظ ظاهری اهمیت دارد. از طرف دیگر، عده‌ای صرفاً به محل جوش‌ها و چروک‌های روی صورتشان توجه داشته و از علائم هشداردهنده روی بدن به کلی غافل می‌شوند.
 
متخصصان بر این باورند با شناخت علائم و نشانه‌هایی بر روی بدن می‌توان تا حدود زیادی از بروز برخی بیماری‌ها جلوگیری کرد. از جمله این نشانه ها می توان به سفید شدن زودرس بیش از 50 درصد موها قبل از 40 سالگی اشاره کرد که ممکن است در اثر ابتلا به دیابت بروز یابد.
 
نشانه جدی دیگر عدم یکدست بودن سفیدی چشم و وجود لکه های زرد بر روی آن است که می تواند نشانه ابتلای فرد به بیماری زردی (یرقان) یا کم خونی باشد و در چنین مواقعی سریعاً باید به پزشک مراجعه کرد.
 
ریزش موهای سر و بوِیژه کم پشت شدن حجم موهای ابرو ممکن است نشانه‌ای از نارسایی تیروئید باشد که با انجام آزمایش قابل تشخیص است. از طرفی تورم گردن نیز بعضاً به دلیل التهاب غده تیروئید در افراد ایجاد می‌شود که مستلزم اقدام فوری درمانی است چرا که می‌تواند باعث بسته شدن مجاری تنفسی و مرگ افراد شود.
 
چین و چروک روی گوش نیز می‌تواند پیام بدی را منتقل کند. این علامت به دلیل مشکلات قلبی عروقی و عدم خون‌رسانی کافی از قلب به اعضای بدن ظاهر می‌شود؛ در صورت مشاهده این علائم به ویژه در سنین جوانی لازم است معاینات پزشکی انجام شود چرا که ممکن است نشانه‌ای برای سکته مغزی در سنین بالا باشد.
 
قرمز بودن دائمی کف دست زنگ خطری برای بروز مشکلات کبدی محسوب می‌شود و احساس کرختی و یخ کردن کف پا هنگام بیدار شدن از خواب می‌تواند نشان‌دهنده مشکلاتی در گردش خون یا اختلالات قلبی و عروقی باشد.
 

یو اس نیوز: قاسم سلیمانی، فرمانده اسرارآمیز در مبارزه با منافع آمریکا و عربستان

وبسایت آمریکایی یو اس نیوز در گزارشی به ضعف سیاسی دولت اوباما در مقابل تهران پس از توافق هسته‌ای پرداخت.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت یو اس نیوز در گزارشی به ضعف دولت اوباما در برخورد با ایران به دلیل توافق هسته‌ای تهران و قدرت‌های جهانی پرداخت.  

نگارنده این گزارش در ادعاهایی گستاخانه آورده است: از ابتدا باراک اوباما – رییس جمهور آمریکا – و معاونان ارشد او به توافق هسته‌ای به دید یک توافق مناسب نگاه می‌کردند. توافق با کشوری مانند ایران که یکی از حامیان تروریسم است، در تلاش برای بی‌ثباتی در کشورهای عرب خاورمیانه است و با اقدامات خود مشکلات زیادی در منطقه به وجود می‌آورد، هدف اوباما بود.  

در ادامه این گزارش گستاخانه آمده است: پس از توافق هسته‌ای، مقامات دولتی اظهارات زیادی درباره اینکه باید در مقابل دیگر اقدامات خطرناک ایران که تهدیدی برای آمریکا، شرکای اروپایی‌ واشینگتن و دیگر تهدیدات برای متحدان منطقه‌ای است، صورت گیرد، مطرح می‌کردند. با این وجود، به واقع توافق هسته‌ای سال گذشته با ایران، آزادی عمل را از مقامات آمریکایی گرفته و آنها را به نوعی فلج کرده است. واشینگتن نگران است همانطور که رهبر معظم ایران پیشتر گفته بود، تهران از برجام خارج شود و این امر مانع از کنترل رفتار بی‌پروای ایران (نسبت به غرب) شود.  

نگارنده در لفاظی‌های خود مدعی است: سوال این است، چقدر توافق هسته‌ای مهم است و هدف اوباما از ایجاد رابطه حسنه میان تهران-واشینگتن چیست؟ در روزهای اخیر و با انتشار گزارش "موسسه علوم و امنیت بین الملل" مشخص شد آمریکا به ایران معافیت‌هایی درباره برجام داده است. این معافیت‌ها شامل میزان اورانیوم‌ با غنای کم ایران (3.5 درصد) و خلوص اورانیوم 20 درصد است. این اورانیوم‌ها می‌تواند به سرعت برای ساخت بمب اتم استفاده شود. از این رو تعجبی ندارد که شاهدیم واشینگتن از تحریم روسیه به دلیل تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران خودداری می‌کند. این درحالی است که اوباما می‌تواند براساس قانون تحریم‌های ایران در سال 1996، مسکو را تحریم کند. همینک ایران این سامانه موشکی را در نزدیکی یکی از مرموزترین مراکز غنی‌سازی خود در فردو مستقر کرده است. سوال این است: اگر تهران مدعی برنامه صلح آمیز هسته‌ای است چرا باید یکی از پیچیده‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی را در نزدیکی فردو مستقر کند؟ 

نگارنده در ادامه توهمات خود درباره ایران می‌افزاید: تعجب آور نیست که واشینگتن به کناری رانده شده است و تهران درحال گسترش تلاش‌های خود برای برکناری دولت‌های سنی در کشورهای منطقه و حمایت از شیعیان هم‌پیمان خود است. اقدامات ایران تهدیدی آشکار علیه عربستان سعودی و دیگر همپیمانان قدیمی آمریکا در منطقه است. ایران در اواخر ماه اوت (شهریور ماه) از تشکیل "ارتش آزادی بخش شیعه" به وسیله قاسم سلیمانی، فرمانده اسرارآمیز سپاه قدس خبر داد که همینک در سه جبهه سوریه، عراق و یمن بر علیه منافع آمریکا و عربستان می‌جنگد. تهران خواهان ماندن اسد در قدرت، کنترل قدرت در عراق به وسیله شبه نظامیان شیعه و به قدرت رساندن جنبش انصارالله در یمن است. نیروهای ارتش جدید فقط از ایرانیان نیستند؛ بلکه از نیروهای محلی شیعه تشکیل شده‌اند. رهبری قاسم سلیمانی بر این گروه را نمی‌توان اتفاق ساده‌ای دانست؛ این امر باعث افزایش قدرت سپاه پاسداران در منطقه می‌شود.  

نگارنده در پایان گزارش مضحک خود مدعی است: دیگر تعجبی ندارد که چرا دولت مردان واشینگتن در مقابل ماجراجویی‌های ایران در خلیج فارس علیه ناو‌های جنگی آمریکا واکنش آرامی نشان می‌دهند. این درحالی است که تعداد مقابله‌های قایق‌های تندروی ایرانی با ناو‌های آمریکا در حال افزایش است. در دو روز پیاپی در ماه اوت، چهار قایق تندروی ایرانی که مجهز به تسلیحات تهاجمی بودند در 300 متری ناو آمریکایی حرکت و ایجاد مزاحمت کردند. این درحالی است که دولت اوباما از بیم خروج ایران از توافق هسته‌ای در مقابل تهران سیاست مماشات را در پیش گرفته است.  

ناوگروه 43 نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد اعزام شد

صبح امروز ناوگروه 43 نیروی دریایی ارتش از منطقه یکم امامت نداجا به آب های آزاد اعزام شد.
ناوگروه 43 نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد اعزام شد/ناوگروه 42 به میهن بازگشتبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ، طی مراسمی با حضور دریادار بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش،ناوگروه 43 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی رزمی لاوان ،ناوهای موشک انداز فلاخن و خنجر ،ناو نیروبر کنارک و یک فروند بالگرد SH به منظور ابلاغ پیام صلح و دوستی راهی پاکستان خواهد شد و پس از انجام ماموریت، جهت برقراری امنیت خطوط  مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران راهی خلیج عدن و تنگه باب المندب خواهند شد.

دریادار بیغم در این مراسم گفت: ناوگروه 42 متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی تنب پس از 48 روز دریانوردی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب به میهن بازگشت.

وی بیان داشت: ناوگروه 42 در مدت ماموریت 1342 فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را رهگیری و 19 فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را شناسایی مثبت کرده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ناوگروه چهل دوم با برقراری ارتباط با 18 فروند کشتی تجاری و نفت‌کش عبوری در صورت درخواست کمک اعلام آمادگی کرد.

دریادار خادم بی‌غم از اسکورت 8 فروند کشتی تجاری و نفت کش ایرانی توسط این ناوگروه خبرداد و افزود: انجام بیش از 2578 ساعت آموزش عملی و تمرینات در راستای حفظ و ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها، کارکنان و دانشجویان مستقر در کارگروه از دیگر ماموریت‌های ناوگروه چهل دوم بوده است.

وی از نجات یک فروند لنج ایرانی به همراه 7 نفر خدمه که حدود 20 روز در آب‌های متلاطم اقیانوس هند سرگردان بوده و حضور ناوگروه در آن منطقه امید به زندگی را مجددا به آنها بازگرداند، خبرداد.

گفتنی است ناوگروه چهل دوم نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران به استعداد 325 نفر در مورخه 95/4/30 ایران را ترک و به ماموریت اعزام شد و پس از طی 6600 مایل دریایی به میهن اسلامی بازگشت.

اقتدار کشور اسلامی ایران به گفته رویترز در ناکام گذاشتن تروریست ها

رویترز نوشت ایران با عملکردی موفق، توانسته تلاش داعش در انجام عملیات علیه این کشور را با شکست روبه رو کند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز با اشاره به روش های ایران در مبارزه با تروریسم نوشت: هرچند که داعش طی سال جاری تا حدی در خاورمیانه تضعیف شده اما همچنان قوی است و دامنه بازی خود را به آن سوی مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه کشیده و از ماه ژوئن در هر 84 ساعت یک حمله تروریستی داشته است.

گروه تروریستی داعش، فرانسه و آمریکا دو کشوری را که در لیست حملاتش بودند، هدف قرار داده اما تا کنون نتوانسته است حمله موفقیت آمیزی علیه ایران به عنوان هدف سوم خود انجام دهد.

رویترز تاکید می کند که ناکامی داعش در این کار به معنای آن نیست که برای حمله به ایران تلاش نکرده است، بلکه تلاش های ضد تروریسم تهران موفقیت آمیز بوده در حالی که تلاش های دیگر کشورهای مورد نظر داعش به جایی نرسیده است.

ایران در برابر داعش دو هدف را پیگیری می کند که نخست تضعیف گسترش ایدئولوژی و دیدگاه داعش به عنوان یک گروه مروج فرقه گرایی است و دوم جلوگیری از حملات این گروه به خاک ایران است؛ تلاش های ایران در عراق و سوریه دو کشور همجوار به تدریج ثمر بخش شده و اراضی تحت کنترل این گروه همچنان کوچک و کوچک تر می شود.

این در حالی است که ایران به دلیل مرز 900 مایلی خود با عراق، هدف آسیب پذیرتری نسبت به اتحادیه اروپا و آمریکا محسوب می شود، در نتیجه تلاش های داعش برای هدف قراردادن ایران قاعدتا باید موفقیت آمیز تر باشد ولی دستگاه امنیتی ایران تا کنون توانسته است این تهدید را از بین ببرد.

رویترز در تحلیل خود به توسعه سیاست ضد تروریسم ایران طی چند دهه گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده و می نویسد: ایران پس از انقلاب اسلامی سال 1979 و سرنگونی شاه، برخی از استراتژی ها و نهادهای امنیتی دیگر را به کار گرفته است.

با تقسیم وظایف عملیات ضد تروریستی بین نهادهای امنیتی مختلف ایران از جمله نیروی انتظامی، سپاه و سازمان اطلاعات، تاکتیک های ضد تروریستی ایران در غرب مبهم مانده و درک نشده است.

این رسانه غربی با اشاره به اینکه تهران با ورود به عرصه رویارویی با داعش در عراق و سوریه می خواهد مانع پیشروی این گروه تروریستی به سمت ایران شود، اضافه کرد: هرچند وسعت حضور ایران در عراق و سوریه در ابتدا روشن نبود اما اکنون تهران به طور فزاینده ای میزان مشارکت خود در نبردهای این دو کشور را نشان می دهد چرا که می خواهد داعش این پیام را دریافت کند که همواره آماده است و اجازه نخواهد داد این گروه تروریستی به خاک ایران نزدیک شود. 

ادعای جدید فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا

فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا مدعی شد: تهدید ایرانی‌ها در خلیج فارس جدی است

فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا گفت:برخورد بین ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها در خلیج فارس به این زودی‌ها متوقف نمی شود.
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «بیل اربن» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا حاضر در خلیج فارس به نشریه آمریکایی بیزینس اینسایدر گفت: نباید انتظار داشت برخوردها بین ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها در خلیج فارس به این زودی‌ها متوقف شود.

وی افزود: تعداد فعل و انفعال‌های غیر‌حرفه‌ایی و غیر ایمن در نیمه اول سال جاری نزدیک به دو برابر میزان مشابه در سال 2015 بوده و این روند ادامه یافته است. این امر در سال 2016 نسبت به تمامی سال 2015 نیز افزایش داشته است.

فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا در ادامه مدعی شد تهدید ایرانی‌ها بسیار واقعی است.

وی خاطرنشان کرد هر لحظه یک قایق ایرانی به سوی یکی از کشتی‌های ما حمله‌ ور می‌شود و آن‌ها هرگز از بی‌سیم استفاده نمی‌کنند. شما از نیات آن‌ها مطلع نخواهید شد.

اربن گفت: ایران قایق‌های تندروی کوچک را به شیوه انبوه به سمت کشتی‌های جنگی بزرگ آمریکا می‌فرستد که البته آن‌ها به آسانی قابل غرق شدن هستند اما این مسئله به یقین موردی فراتر از قدرت آتش و یک تهدید است.

وی تصریح کرد این قایق‌ها به یقین  مجهز به خدمه مسلح هستند و  بدون جنگ افزار نمی‌باشند. من خطرهای موجود در این زمینه را نادیده نمی‌گیرم. برخورد در دریا با یک کشتی بزرگ همواره موردی است که می‌تواند باعث خسارت به یک کشتی یا صدمه زدن به پرسنل شود.

اربن در خاتمه افزود: این نوع روش‌های تحریک‌آمیز خطرپذیری تقابل و اشتباه محاسباتی را در بردارد.

گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده های شهدای مِنا و مسجدالحرام

 

رهبر معظم انقلاب تشکیل یک هیأت حقیقت یاب را از جمله کارهای واجب و ضروری کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر خواندند و افزودند: با وجود گذشت یک سال از آن حادثه غم‌بار، بررسی اسناد دیداری، شنیداری و مکتوب، حقایق ماجرا را تا حدود زیادی روشن خواهد کرد.
  
شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد/ هیأت حقیقت‌یاب فاجعه منا باید تشکیل شود؛ آل‌سعود دهانها را با پول نبنددبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار خانواده های شهدای مِنا و مسجدالحرام، کوتاهی و بی‌کفایتی آل سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ی ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند و تأکید کردند: اگر راست می گویند و در حادثه بی تقصیرند، بگذارند یک هیأت حقیقت یاب اسلامی- بین المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، دیدار با خانواده‌های شهیدان منا و مسجدالحرام را یادآور حوادث دردناک سال گذشته دانستند و افزودند: حادثه منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی است، البته این حادثه ابعاد گوناگون و روشنگری از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دارد که این ابعاد نباید فراموش شوند.

 

ادامه نوشته

رونمایی نیروهای یمنی از موشک برکان و وحشت بی‌پایان رژیم سعودی

یگان موشکی ارتش یمن یک پایگاه نظامی سعودی را با موشک برکان یک هدف قرار داد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه المیادین ؛ یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک پایگاه نظامی سعودی را با موشک برکان یک، هدف قرار داد.

رونمایی نیروهای یمنی از موشک برکان و وحشت بی‌پایان رژیم سعودی+تصاویر

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد این موشک از نوع موشک های اسکاد بوده است که در مرکز پژوهش و توسعه موشکی یمن ارتقاء پیدا کرده است. طول این موشک دوازده و نیم متر و قطر آن هشتاد و هشت سانتیمتر است. وزن کلاهک این موشک نیم تن است.

رونمایی نیروهای یمنی از موشک برکان و وحشت بی‌پایان رژیم سعودی+تصاویر

در این بیانیه آمده است موشک بالستیک برکان یک، قدرت تخریب بسیار زیادی دارد.

رونمایی نیروهای یمنی از موشک برکان و وحشت بی‌پایان رژیم سعودی+تصاویر

رونمایی نیروهای یمنی از موشک برکان و وحشت بی‌پایان رژیم سعودی+تصاویر

دور سوم رای گیری برای انتخاب جانشین بان کی مون

دانیلو تورک ابراز امیدواری کرد به عنوان دبیرکل جدید سازمان ملل انتخاب شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، دانیلو تورک Danilo Turk -- رئیس جمهور پیشین اسلوونی -- اعلام کرد پس از سه دور رای گیری در شورای امنیت برای انتخاب دبیر کل جدید سازمان ملل متحد همچنان به انتخاب خود به عنوان جانشین بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد امیدوار است.

رئیس جمهور پیشین اسلوونی روز جمعه تاکید کرد من تصور می کنم که هنوز هیچ چیز برای هیچ یک از نامزدهای جانشینی بان کی مون مشخص نشده است و سومین دور رای گیری این مسئله را به خوبی نشان داد. من همچنان خوشبین هستم زیرا پس از یک دوره آزمایشی که بیشتر برای ارزیابی شرایط صورت می گیرد، اعضای شورای امنیت تشکیل جلسه خواهند داد تا به طور جدی به فردی که از نظر آنها بهترین شرایط را برای جانشینی بان کی مون دارد، فکر کنند.

رئیس جمهور پیشین اسلوونی تصریح کرد رای گیری بعدی برای جانشینی بان کی مون از اهمیت به سزایی برخوردار خواهد بود هر چند باز هم نتیجه نهایی مشخص نخواهد شد چرا که معمولا بحث ها و رایزنی های درباره این انتخابات، چند هفته و حتی گاهی چند ماه طول می کشد.

در آخرین رای گیری برای انتخاب جانشین بان کی مون که دوشنبه پیش برگزار شد، رئیس جمهور پیشین اسلوونی در جایگاه هشتم قرار گرفت. پنج عضو شورای امنیت در این رای گیری به دانیلو تورک رای مخالف دادند، شش عضو از وی حمایت و چهار عضو نیز از اظهارنظر درباره وی خودداری کردند.

دانیلو تورک در رابطه با رای گیری بعدی در شورای امنیت گفت امیدوار است یک بار دیگر با همه اعضای شورا به ویژه اعضای دایم این نهاد گفتگو کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارمین دور رای گیری برای انتخاب جانشین بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد را نهم سپتامبر برگزار خواهد کرد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرده است روند انتخاب دبیر کل جدید سازمان ملل شفاف تر از دوره های قبلی باشد.

ارتش سوریه سد راه تروریست‌ها در شمال "حماء

تروریست‌های تکفیری به دنبال پیشروی به سمت مرکز استان "حماء" هستند که البته این موضوع با حضور ارتش سوریه با موفقیت همراه نبوده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که آرامش جبهه "حماء" در سوریه نیز به هم ریخته و تکفیری‌ها به دنبال ملتهب کردن این منطقه هستند.

جنگ "حلب" سایر جبهه‌ها را نیز متأثر کرده و تروریست‌ها برای جبران شکست‌های خود به این منطقه هجوم آورده‌اند و بنا بر گزارش منابع میدانی دست کم در 200 کیلومتر مربع در حال نبرد سنگین با ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه هستند.

تروریست‌های تکفیری که در سه روز گذشته پیشرو‌ی‌هایی در مناطق "بویضه"، "سحایا"، "صوران"، "طیبه امام"، "حلفایا"، "بطیش" و "حاجز زلائیات" داشتند، به دنبال آن هستند تا با مشغول کردن ارتش سوریه در نزدیکی "حماء" در جبهه "حلب" به پیروزی برسند.


آخرین وضعیت استان

منابع میدانی گزارش می دهند که درگیری ها همچنان در شمال شهر "حماه" ادامه دارد و ارتش از این شهرک به عنوان نقطه آغاز عملیات خود به سوی «طیبه الامام» استفاده خواهد کرد؛ شهرکی که نزدیکترین نقطه به شهر حماه است که تروریستها آن را اشغال کرده اند.

روزنامه «الاخبار» لبنان با انتشار گزارشی اعلام کرد که ارتش سوریه حمله خود به طیبه الامام را از سه محور آغاز کرده است که عبارتست از: معردس- طیبه الامام، قمحانه- طیبه الامام و خربه الحجامه-خطاب به سوی طیبه الامام.

کمیته‌های دفاع مردمی در شهر «محرده» نیز حملات موازی را به سوی حلفایا آغاز کرده‌اند تا مانع از هر گونه نفوذ غافلگیر کننده تروریستها شوند. در این عملیات توپخانه ارتش سوریه نیز وظیفه تأمین امنیت نیروهای زمینی را بر عهده دارد و در واقع ارتش سوریه از فاز دفاعی وارد فاز هجومی شده است.

ادامه نوشته

شاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس ۳۰۰

شاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکسشاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکسبه گزارش سرویس دفاع و امنیت میلیتاری نیوز، در هفته های اخیر بحث کامل کردن تحویل سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ در رسانه های گروهی مطرح شده و از طرفی خبر مربوط به تحویل اولین سری از موشک های این سیستم دفاعی به کشور نیز منتشر شد. بر اساس اعلام رسانه ای در نهایت مشخص شد که مدل وارد شده به جمهوری اسلامی ایران از گونه S_300PMU2 بوده است که بر اساس اطلاعات موجود حدود ۲۰۰ کیلومتر برد دارد.

ماجرای سفارش و تحویل سامانه اس ۳۰۰ از ابتدا تا به امروز شاید در حدود ۱ دهه به طول انجامیده و همواره یکی از موارد بحث در روابط بین روسیه و ایران و همچنین روابط روسیه با آمریکا بوده است.
در جریان دیدار فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران ایشان به نکات مهمی درباره این سامانه و خرید آن اشاره کردند. ایشان فرمودند: “سامانه اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.
چرا اس ۳۰۰ مهم است؟
سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ و خصوصا گونه PMU-2 آن که به ایران تحویل شده است یکی از پیشرفته ترین سامانه های دفاع هوایی حال حاضر در جهان محسوب می شود. ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی می دانستند که با ورود اس ۳۰۰ به سازمان رزم پدافند هوایی ایران، احتمال غافلگیری و حمله موفق هوایی بسیار کمتر می شود. برد و ارتفاع درگیری بالا، مقاومت بسیار مناسب در برابر جنگ الکترونیک، تحرک بسیار زیاد و همچنین قابلیت شبکه شدن با سایر سامانه های راداری و تسلیحات پدافندی، همه و همه از اس ۳۰۰ یک مدافع نیرومند می سازد.
فردو: اولین پاسگاه اس۳۰۰
روز گذشته و برای اولین بار تصاویری از استفرار موشک های اس ۳۰۰ و همچنین یک سامانه راداری در نزدیکی سایت اتمی فردو در استان قم از رسانه ملی منتشر شد. اما چرا این تاسیسات؟
تاسیسات فردو که در عمق زمین و در جنوب شهر مقدس قم واقع شده است یکی از تاسیسات غنی سازی اورانیوم کشور ما است که اعلام وجود آن در سال ۲۰۰۹ بسیاری را شگفت زده کرد. بر اساس اعلام آژانس انرژی اتمی ایران در این تاسیسات به غنی سازی ۲۰ درصدی مشغول بوده است.
شاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکسشاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکس
پرتاب گر موشک های اس ۳۰۰ در فردو
ساخت این تاسیسات در زیر زمین به دلایل مشخص امنیتی و حفاظتی باعث شد تا هیاهوی تبلیغاتی فراوانی ضد این مرکز در رسانه های غربی شکل گرفته و از طرفی نیز لفاظی های زیادی درباره توسعه مهمات نفوذ گر برای حمله به این سایت هسته ای در غرب انجام شد. این تاسیسات قرار است بر اساس توافق هسته ای به مرکزی برای انجام تحقیقات هسته ای بدل شود.
اما نکته مهم درباره حضور اس ۳۰۰ در این نقطه را به نوعی می توان با نگاهی به برد این سامانه حدس زد. برد سامانه S-300PMU2 در حدود ۲۰۰ کیلومتر هست و با استقرار در منطقه فردو می تواند بخش های بسیار مهمی از کشور را پوشش دهد.
شاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکسشاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکس
شعاع پوشش ۲۰۰ کیلومتری به مرکزیت فردو
همانطور که در تصویر مشخص است با استفرار این سامانه در آن نقطه، شهر اراک و تاسیسات آب سنگین اطراف آن، تهران به عنوان پایتخت کشور و همچنین شهر اصفهان که بخشی از تاسیسات اتمی ما در آنجا جضور دارد تحت پوشش این سامانه دفاعی قرار می گیرد.
کدام اجزاء اس ۳۰۰ در فردو دیده شدند؟
بر اساس تصاویر منتشر شده از رسانه ملی پرتاب گرهای موشکی و همچنین رادار Big Bird یا «پرنده بزرگ» بود. لانچرهای موشکی مشخص شده در تصویر حامل دو کپسول موشکی بودند که البته این تعداد برای هر پرتابگر قابل ارتفاء تا عدد ۴ نیز است.
همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد موشک های سامانه S-300PMU2 تا برد ۲۰۰ و ارتفاع ۲۷ کیلومتری را پوشش می دهند. سرعت موشک های این سامانه بین ۶ الی ۷ برابر سرعت صوت است و می تواند بر علیه هواپیماهای رزمی، موشک های کروز و بالستیک تاکتیکی و پهپادها نیز وارد عمل شود.
رادار پرنده بزرگ به عنوان بخش دیگری که در تصاویر مربوط دیده شد یکی از اجزای مهم سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ محسوب می شود. این رادار که ملقب به «پرنده بزرگ» است به نوعی به عنوان سامانه ایجیس زمینی شناخته می شود و در حقیقت در کلاس رادار معروف نیروی دریایی آمریکا قرار دارد.
البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که میزان برون دهی این رادار در مقایسه با ایجیس آمریکایی ۳۰ درصد بیشتر است. این رادار آرایه فازی از توان مقابله بسیار بالا در برابر جنگ الکترونیک برخوردار بوده و می تواند حدود ۲۰۰ هدف را کشف کرده و همزمان هدایت موشک ها برای درگیری با ۱۲ هدف را بر عهده بگیرد.
شاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکسشاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکس
پرتاب گر موشکی اس ۳۰۰ و رادار پرنده بزرگ در فردو
این رادار توان شناسایی تمام اهداف پرده اعم از هواپیماهای رزمی، پهپادها، موشک های کروز و بالستیک را نیز دارد. برد کشف هدف این سیستم در برابر هواپیماهای جدید با سطح مقطع پایین راداری در حدود ۲۷۰ کیلومتر است.
با تاکتیک و برنامه ریزی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا و ستاد کل نیروهای مسلح، با یک گردان سامانه اس ۳۰۰ هم اکنون بخش مهم و استراتژیکی از کشورمان تحت پوشش این سامانه قرار گرفته و قطعا با اضافه شدن عملیاتی سایر گردانها، اکثر نقاط جمهوری اسلامی ایران در این دایره سبز امن‌تر قرار می گیرد و در عین حال با اضافه شدن باور ۳۷۳، آسمان و مرزهای ایران امن تر از همیشه معرفی خواهد شد.

موشک ضدزره جاولین

موشک‌های ضد زره نقش تعیین کننده ای در جنگ دارند،به طوری که می‌توان به وسیله آنها، بدون درگیری میدانی به نتیجه رسید.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موشک‌های ضد زره نقش تعیین کننده ای در جنگ دارند،به طوری که می‌توان به وسیله آنها، بدون درگیری میدانی به نتیجه رسید. ازمیان موشک‌های ضد تانک جهان، تعدادی از آنها قدرت انهدام بیشتری را در مقایسه با سایر موشک‌ها دارند.

جاولین
جاولین اولین موشک ضد زره قابل حمل توسط نفر پیاده با قابلیت شلیک و بعد هیچ است که توسط ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

جاولین موشکی با قابلیت شلیک کن و فراموش کن است که قبل از شلیک توسط کاربر (فرد شلیک‌کننده) به اصطلاح روی هدف قفل می‌کند و دارای سامانه هدف یابی خودکار است. این موشک دارای قابلیت حمله از بالا به هدف خود می‌باشد، بدین صورت که ابتدا موشک مسافتی را به سمت بالا طی می‌کند و سپس به قسمت بالای هدف شیرجه می‌رود. با توجه به اینکه معمولاً زره بالای تانک از قسمتهای دیگر آن ضعیف‌تر است، حمله از بالا احتمال بالاتری برای از بین بردن تانک دارد.

اولین موشک شلیک کن و فراموش کن را بهتر بشناسیم + تصاویر

این موشک قابلیت حمله مستقیم جهت انهدام سنگر یا ساختمان و همچنین موقعیت‌هایی که امکان حمله از بالا وجود ندارد نظیر شلیک از داخل یک ساختمان را نیز دارد. این موشک همچنین قابلیت انهدام بالگردها را در حالت حمله مستقیم دارد. این موشک در حالت حمله از بالا حداکثر ۱۵۰ متر و در حالت حمله مستقیم ۵۰ متر از سطح زمین ارتفاع می‌گیرد.

جاولین مجهز به سامانه رهگیری هدف با روش پردازش تصویر فرو سرخ است. سرجنگی دو مرحله‌ای این موشک مجهز به دو خرج متمرکز است که اولی زره واکنشی انفجاری تانک را از بین می‌برد و دومی زره اصلی تانک را منهدم می‌سازد. موشک جاولین به طور گسترده‌ای در تهاجم به عراق در سال ۲۰۰۳ به کار رفت و باعث انهدام تعداد زیادی تانک تی-۷۲ و تایپ-۶۹ عراق شد.

اولین موشک شلیک کن و فراموش کن را بهتر بشناسیم + تصاویر

این موشک ابتدا توسط مکانیسم شلیک نرم از لوله پرتاب کننده به بیرون پرت می‌شود، سپس بعد از اینکه از پرتاب کننده فاصله مناسبی پیدا کرد، موتور راکت آن روشن می‌شود. این قابلیت باعث می‌شود تا شناسایی محل شلیک کننده توسط دشمن دشوار شود، همچنین امکان شلیک موشک از داخل ساختمان نیز فراهم گردد. با این وجود موج انفجاری که از پشت لوله پرتاب کننده خارج می‌شود برای افرادی که در نزدیکی آن هستند خطرناک است. با توجه به قابلیت شلیک کن و فراموش کن این موشک، افرادی که آن را شلیک کرده‌اند می‌توانند محل شلیک را به سرعت ترک کنند تا از سوی دشمن شناسایی نگردند.

این موشک غالباً توسط دو نفر استفاده می‌شود که یکی شلیک‌کننده و دیگری حمل‌کننده مهمات است، اگر چه در موقعیت‌های اضطراری امکان حمل و شلیک آن توسط یک نفر نیز وجود دارد. زمانی که شلیک کننده مشغول هدفگیری و شلیک موشک است، حمل کننده مهمات در پی اهداف دیگر می‌گردد و همچنین مراقب خطرات احتمالی از سوی دشمن است.

اولین موشک شلیک کن و فراموش کن را بهتر بشناسیم + تصاویر

نکته متمایزکننده این موشک ازسایر موشک‌های ضدزره هدایت‌شونده به خصوص در سال‌های طراحی و ساخت این موشک (۱۹۸۹-۱۹۹۶)، بهره‌گیری از فناوری پردازش تصویر طیف نوری فرو سرخ جهت رهگیری هدف بود. به‌طوریکه این موشک قادر است پس از جدا شدن از پرتاب‌کننده تمام عملیات رهگیری هدف را به صورت خودکار و به طور مستقل انجام دهد.

ادامه نوشته

عجیب‌ترین روش کاهش وزن

یکی از شهروندان سعودی در توجیه انجام تمرینات نظامی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش، هدف خود را کاهش وزن عنوان کرد.
احمقانه ترین روش برای کاهش وزن: پیوستن شهروند سعودی به داعش با انجام تمرینات نظامی+عکس
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسپوتنیک"؛ مقامات عربستان، شهروندی سعودی را به اتهام پیوستن به گروه تروریستی داعش بازداشت کردند. دادگاه عربستان شهروندی سعودی را پس از مظنون شدن به او و مشارکتش در آموزش های نظامی غیرقانونی و مخفیانه، محکوم کرد.

به گزاش رسانه های محلی، این فرد قصد داشته است پس از سفر به افغانستان، به گروه تروریستی داعش بپیوندد.

این شهروند سعودی در توجیه انجام تمرین های نظامی و ورزشی مخفیانه خود گفته است که تنها می خواسته وزن خود را کاهش دهد.

گفتنی است تعدادی از شهروندان سعودی به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش در افغانستان تمرین های نظامی و غیرقانونی انجام می دادند که مأموران امنیتی عربستان آنهار را بازداشت کردند.

مردم هوشیار باشند؛ابزار تهاجم فرهنگی به سبک بچه‌گانه

تهاجم فرهنگی موضوعی است که این روزها به اشکال گوناگون کشورمان را هدف گرفته است و در این میان حتی به ابزارهای کودکانه هم متوسل می‌شوند.
مردم هوشیار باشند؛ابزار تهاجم فرهنگی به سبک بچه‌گانهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کشورها و جوامع توسعه یافته به رشد شخصیتی و پرورشی کودکان توجه بسیاری را لحاظ می کنند زیرا آینده سازان هر جامعه ای همین کودکان امروزی هستند که در طی زمان رفته رفته رشد و تکامل پیدا کرده و عهده دار مسئولیت هایی متعدد و متنوع در بخش های گوناگون اجتماعی،سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،ورزشی و...می شوند.

دراین میان هر آنچه ضریب رشد روحی،روانی،رفتاری و اخلاقی کودکان تقویت شود فرآیند پیشرفت،توسعه و بالندگی جامعه با سرعت و شتاب هر چه بیشتری طی طریق خواهد کرد.

به واقع اسباب بازی ها،تولیدات تلویزیونی(برنامه های کودک،کارتون ها،انیمیشن و...)نقش موثری در تسهیل این امر خطیر(رشد،پرورش و اجتماعی شدن کودک)ایفا می کنند.

به واقع یکی از ابزار های پیگیریِ اهدافِ بلند فرهنگی هر جامعه ای در قالب برنامه ها،اسباب بازی ها و سرگرمی های کودکانه نمود پیدا می کند.

در این میان الگو برداری از جوامع توسعه یافته و البته مطابق سازی آن با ارزش ها،فرهنگ و اعتقادات ایرانی، اسلامیِ این مرز بوم از ضروریاتی است که می توان با اتکای به آن و اِعمال مدیریت صحیح،حصولِ شکوفاییِ جامعه را در آینده تضمین کرد.
ادامه نوشته

فوربز: آمریکا از جنگ بزرگ احتمالی با روسیه و ایران بیم دارد  

فوربز در مطلبی به نگرانی مقامات ارتش آمریکا درخصوص وقوع جنگی بزرگ میان آمریکا و ایران یا آمریکا و روسیه پرداخت.
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان فوربز در مطلبی نوشت: هیچ مسئله ای به اندازه ترس بر ذهن انسان ها تاثیر نمی گذارد. آنچه اکنون در اذهان مقامات ارتش آمریکا می گذرد بیم از وقوع جنگی بزرگ در 5 سال آینده است. آنها مطمئن هستند تا چند سال آینده درگیر جنگ سوریه خواهند بود و وقوع جنگی احتمالی با روسیه در کریمه، با ایران در خلیج فارس و یا با کره شمالی در شرق آسیا موجب بروز نگرانی هایی میان سران ارتش آمریکا شده است. احتمال وقوع هر سه جنگ با هم نیز وجود دارد.

مقامات ارشد ارتش از ابراز نگرانی های خود به طور علنی اجتناب می کنند. آنها نمی خواهند نقاط ضعف آمریکا را آشکارا بیان کنند. در این میان، تحرکات کره شمالی نیز غیرقابل پیش بینی است و هر لحظه امکان دارد آتش جنگ با کره شمالی شعله ور شود.

به ادعای نگارنده، واشینگتن به دنبال آغاز یک جنگ جدید نیست؛ اما رفتار روسیه، ایران و کره شمالی شاید آمریکا را وادار کند وارد یک جنگ بزرگ با هر یک از این سه کشور شود. آمریکا به طور حتم با پیشروی روسیه در اروپا و ایران در خاورمیانه و همچنین تعرض کره شمالی به کره جنوبی مخالفت خواهد کرد.

آنچه مقامات ارتش آمریکا را نگران می کند این است که آنها به اندازه کافی برای جنگ در هر یک از این سه جبهه آماده نیستند. اگر هر کدام از این جنگ ها به طور همزمان آغاز شود، قطعا آمریکا با معضلی جدی مواجه خواهد شد.

میزان سرمایه گذاری ارتش آمریکا در جنگ های زمینی کاهش یافته است. کل بودجه ارتش برای توسعه و ساخت تجهیزات جدید، از تانک گرفته تا موشک و بالگرد، به شدت کاهش یافته است. سطح هزینه ها نیز به طور قابل توجهی پایین است. ارتش در سال گذشته مبالغ کمتری را صرف خرید وسایل نقلیه و دستگاه های ردیابی کرده است. بودجه مهمات ارتش آمریکا حدود 1.5 میلیارد دلار است که تنها کمی بیشتر از هزینه ای است که آمریکایی ها برای مراسم آتش بازی سالانه خود صرف می کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: دو برابر کردن بودجه مهمات می تواند به مقامات ارتش در برنامه ریزی برای مواجهه با خطراتی که آمریکا را تهدید می کند، کمک کند. همچنین تقویت پدافند عامل و غیرعامل باید در اولویت قرار گیرد. ظرفیت ها و قابلیت های نیروها و تجهیزات میدانی نیز باید با سرعت بیشتری افزایش یابد. به عنوان مثال، نفربرهای زره پوش «استریکر» که در اروپا مستقر هستند، باید به سلاح های قدرتمندتری مجهز شوند؛ اما در حال حاضر بودجه زیادی برای تقویت ظرفیت ها در اختیار ارتش آمریکا نیست.

تقویت پدافند غیرعامل به ارتش کمک خواهد کرد تا با تهدیدات سایبری در جنگ های محتمل در آینده مقابله کند. همچنین ارتش باید مهارت های مرتبط با جنگ الکترونیک را تقویت کند.

در پایان این مطلب آمده است: در واقع ارتش آمریکا پس از حادثه 11 سپتامبر مشغول نبرد با نیروهایی بوده است که توان نظامی پیشرفته ای نداشتند؛ اما اکنون با وجود احتمال جنگ با قدرت هایی همچون روسیه و ایران، ارتش آمریکا باید بودجه بیشتری از کنگره درخواست کند و نواقص موجود در بخش های مختلف را به سرعت از بین ببرد و زیرساخت های نظامی خود را به شدت تقویت کند.